تبلیغات
رمضانیه - ورزشکاران در ماه رمضان.........
ورزشکاران در ماه رمضان.........
نظرات |

یک کارشناس ارشد تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی و تغذیه ورزشی، گفت: غذای افطار باید سبك و پركالری همچون؛ خرما، شله‌زرد، مقداری كمی شیر، کشمش، انجیر خشک و چای كمرنگ باشد که سریع هضم شود.

حسین پار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، در خصوص توصیه‌های غذایی ویژه روزه‌داران ورزشکار، اظهار كرد: در ماه مبارک رمضان و در هنگام افطار باید آب و آبمیوه به اندازه کافی مصرف شود، به گونه‌ای که ورزشکاران میزان زیادی آب را یک‌جا در افطار ننوشند.

وی یادآور شد: تمامی ورزشکاران روزه‌دار باید توجه داشته باشند که نوشیدن آب و یا آبمیوه زیاد در هنگام افطار باعث بی‌حالی، ضعف و درد معده می‌شود.

پار خاطرنشان کرد: در هنگام افطار حتما از غذاهای كم حجم استفاده شود تا به معده فشاری وارد نشود.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی و تغذیه ورزشی، گفت: بهتر است در وعده سحر غذایی معادل شام مصرف شود، وعده افطار مانند وعده صبحانه باشد و برای شام غذاهایی معادل وعده ناهار و یا کمی کمتر استفاده شود.

وی ادامه داد: مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده (غلات، برنج، نان، ماکارونی و سیب‌زمینی)، ماست و مواد فیبردار (انواع میوه و سبزی) برای حفظ کارآیی بدن در طول روز در وعده سحر مناسب هستند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه، اظهار كرد: باید بر این نکته تاکید شود که به هیچ عنوان حذف وعده سحر توصیه نمی‌شود، زیرا افت قند خون، کاهش تمرکز و پایین آمدن توان و کارآیی در طول روز مستقیما از حذف یا خوردن غذاهای نامناسب در سحری ناشی می‌شود.

وی افزود: استفاده از شربت عسل (یک قاشق کوچک عسل به اضافه یک لیموترش تازه) در سحر به ورزشکاران کمک می‌کند که در طول روز دیرتر تشنه شوند.

پار خاطرنشان کرد: پزشکان متخصص تغذیه برای ساعات بعد از افطار توصیه می‌‌کنند میزان مصرف مایعات در ورزشکاران از افطار تا سحر باید افزایش داشته باشد، این مسأله باعث می‌شود تا مایعات از دست رفته بدن آنها جبران شود. ورزشکاران روزه‌دار نیز از مصرف پودرهای رایج در بازار به عنوان چربی سوز و یا عضله‌سوز به علت عوارض جانبی بر کلیه‌ها و دستگاه گوارش خودداری کنند. نباید میزان انرژی دریافتی از پروتئین در ورزشکاران بالا باشد، اگر ورزشکاران سعی کنند حدود 15 تا 20 درصد کل انرژی دریافتی روزانه را از پروتئین بگیرند، برای بدنشان کافی است، زیرا مصرف زیاد پروتئین سبب ایجاد مواد زاید در خون شده و احساس خستگی را هنگام ورزش برایشان بوجود می‌آورد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگری که می توان برای حفظ سلامتی بدن ورزشکاران روزه‌دار به آن اشاره کرد این است که مصرف زیاد نمک، دفع مایعات و اسید فولیک از بدن و در نهایت احساس تشنگی را به دنبال دارد. با یک رژیم متعادل و صحیح، نمک کافی به بدن ورزشکاران می‌رسد و نیازی به استفاده از نمک اضافی نیست.

این کارشناس ارشد تغذیه ورزشی، گفت: میوه‌های متنوع و انواع مغزهای کم نمک از جمله پسته، بادام، فندق و گردو مواد مناسبی برای جبران کمبود انرژی ورزشکاران روزه‌دار در فاصله زمانی افطار تا خواب هستند.



:: برچسب‌ها: رمضان92 , ماه مبارک رمضان , برنامه صدا و سیما برای ماه رمضان92 , رمضان1434 , وبلاگ ماه مبارک رمضان , رمضان , اول ماه رمضان92 ,
نویسنده : رمضانیه
تاریخ : دوشنبه 17 تیر 1392
زمان : 01:23 ب.ظ
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
meagankanoy.weebly.com چهارشنبه 18 مرداد 1396 06:07 ب.ظ
Hi, Neat post. There's a problem together
with your website in internet explorer, may test this?
IE nonetheless is the market leader and a large section of other
people will pass over your magnificent writing because
of this problem.
BHW یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 12:09 ق.ظ
magnificent points altogether, you just won a logo new
reader. What would you recommend in regards to your publish that you made a few days in the past?

Any sure?
BHW دوشنبه 28 فروردین 1396 10:10 ق.ظ
I know this web site gives quality based articles or reviews and extra stuff, is there any other
web page which provides these data in quality?
manicure شنبه 19 فروردین 1396 11:51 ب.ظ
I am really enjoying the theme/design of your weblog. Do you ever run into any web browser
compatibility issues? A number of my blog visitors have complained about my website
not working correctly in Explorer but looks great in Firefox.

Do you have any suggestions to help fix this issue?
manicure چهارشنبه 16 فروردین 1396 04:07 ب.ظ
It's amazing designed for me to have a web
site, which is useful in support of my knowledge.
thanks admin
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.