تبلیغات
رمضانیه - گرافیک شبکه دو رمضانی می شود
گرافیک شبکه دو رمضانی می شود
نظرات |

گرافیک شبکه دو رمضانی می شود
مسوول گرافیک شبکه دو از تغییر گرافیک این شبکه در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: سعی کردیم در این پروژه از عناصر فرهنگی ایرانی استفاده کنیم.

 

به گزارش  روابط عمومی شبکه دو،  فرهاد مختاری افزود: هدف ما این است که گرافیک شبکه را هویتمند کرده و از عناصر بصری متناسب با فضای فرهنگی و فکری خودمان بهره ببریم.
وی گفت: در مرحله نخست رنگ، فرم و فضای گرافیکی متناسب با شبکه دو طراحی کردیم؛ این کار با اشتبا‌های ناگزیری همراه بود که سعی کردیم در مرحله کنونی آن‌ها را اصلاح کنیم. مثلا محل قرار گرفتن لوگوی شبکه کمی تغییر کرد تا مزاحمت کمتری برای  فاب بندی ‌ها ایجاد شود،‌ همچنین بر رنگ سفید نیر تاکید بیشتری شده تا تناسب بهتری با لوگوی شبکه داشته باشد و...
مختاری گفت: در تلویزیون ما بر بروز و جلوه مناسبات فرهنگی و سیاسی، ‌ملی و مذهبی تاکید بسیاری می‌شود، ‌به این معنی که قرار است مردم از طریق صدا و تصویر با این مناسبات ارتباط برقرار کنند، ‌ما هم این موضوع را مورد توجه قرار داده و سعی کردیم در مناسبت های مختلف از جلوه‌های بصری و گرافیکی مرتبط برای این منظور استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: هنوز از نظر فنی با مشکلاتی مواجه هستیم اما اگر این مسائل بر طرف شود از آغاز ماه رمضان عناصر گرافیکی شبکه با کیفیت بالاتری از نظر تصویری پخش خواهند شد.
مدیر گروه نوجوان و مسوول گرافیک شبکه دو گفت: گروه گرافیک شبکه در نظر گرفتن مبانی زیبایی شناسی تلاش کرده تا در طراحی گرافیک رمضای از عناصر فرهنگی کشور خودمان مثل فانوس ایرانی استفاده کند.
وی با بیان این که هلال ماه یک عنصر بصری شناخته شده برای مسلمانان به ویژه اهل سنت است،‌ افزود: سعی کردیم از هلال ماه که بیشتر در شبکه‌های عربی مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان عنصر بصری با درجه ی اهمیت کمتر استفاده کنیم و فضای ایرانی و شیعی را بیشتر جلوه دهیم که فانوس ایرانی، ‌نقوش اسلیمی و خط نستعلیق همین کار کرد را دارند.
مسوول گرافیک شبکه دو ادامه داد: هدف اصلی ما زنده بودن و اصطلاحا نرم شدن گرافیک شبکه است، سعی کردیم فضای گرافیکی را از حالت خشک اعلام برنامه صرف فاصله بگیرد و ضمن ارائه دیگر اطلاعات کاربردی به مخاطبان با ورود عناصر بصری زنده تر و ملموس تر نیز بتواند ارتباط بهتری با مخاطب بر قرار کند.
وی تصریح کرد: قصد داریم در قالب گرافیک شبکه دو اطلاعاتی را که شاید در زندگی مردم کاربرد داشته باشد در اختیار آن‌ها قرار دهیم، مثلا آن‌ها را با یک گیاه سنتی آشنا کنیم،‌اینکه چقدر در این کار موفق باشیم و بتوانیم به این روش تداوم ببخشیم به شرایط و صد البته خواست مردم بستگی دارد.
این مقام مسوول گفت: گروه گرافیک شبکه دو شامل تعدادی موشن گرافیست، گرافیست تلویزیونی و تعدادی اپراتور است،‌ البته خلق ایده و اتاق فکر نیز از اهمیت اصلی برخوردار است،‌ ما به دنبال هویتی متفاوت هستیم و البته در راه محدودیت‌هایی هم وجود دارد.


نویسنده : رمضانیه
تاریخ : یکشنبه 16 تیر 1392
زمان : 03:13 ب.ظ
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.